.
уз(додано повідомлення прес-служби «Укрзалізниці»)
Екс-дружина гендиректора «Укрзалізниці» заробила мільйони на «Укрзалізниці», продавши їй деревину удвічі дорожче від ринкових цін.
Для того, щоб посилити розуміння цинізму ситуації, спершу нагадаємо контекст.
Уже через три дні після втечі Віктора Януковича у лютому до головного офісу «Укрзалізниці» прийшли Борис Остапюк та його послідовник Олександр Лозінський. Перший приміряв на себе крісло гендиректора залізниці, другий – керівника «Укрзалізничпостачу». Обоє – «постраждали від попередньої влади». Остапюка двічі знімали з високих посад у системі «Укрзалізниці» зі звинуваченнями у лобізмі бютівських партнерів УЗ. Лозінський знаходився під слідством щодо тендерів, свої звинувачення прокуратура зняла цієї весни.
Отримати офіційне призначення від Кабміну Остапюку вдалось лише у квітні. При його представленні міністр інфраструктури Максим Бурбак (давній товариш прем’єр-міністра Арсенія Яценюка) заявив: «Думаю, Борис Остапюк і колектив залізничників будуть разом реформувати галузь. Буде докорінно змінено стиль управління в Укрзалізниці». У відповідь Остапюк зазначив: «Зроблю все, щоб українська залізниця працювала стабільно, із якісними фінансово-економічними показниками».
Борис Остапюк. До нових звершень
Згодом Остапюк зробив ще кілька заяв про майбутню закупівельну політику «УЗ». Наприклад, обіцяв, що «Укрзалізниця» здійснюватиме жорсткий контроль за рівнем закупівельних цін, моніторинг вартості продукції проводитиме спеціально створена інспекція по контролю за цінами.
А у червні (за кілька днів по офіційному призначенню Лозінського керівником «Укрзалізничпостачу») нова мітла почала чистити авгієві конюшні: «Борис Остапюк доручив начальникам Одеської та Донецької залізниць призупинити виконання договорів із закупівлі запасних частин, а також розглянути питання щодо припинення договірних відносин із постачальниками даної продукції. У цілому з метою оптимізації витрат в Укрзалізниці прийнято рішення щодо активної співпраці з виробниками, постачальниками продукції в частині зменшення рівня цін на закупівлю матеріально-технічних ресурсів, робіт та послуг, у тому числі за укладеними договорами».
Тобто наміри шикарні. Красиво озвучені, добре розпіарені співчуваючими виданнями.
Однак «Наші Гроші» на відміну від багатьох медійників читають не прес-релізи про наміри, а «Вісник держзакупівель». І саме з нього ми отримуємо інформацію про справжні діла говірких чиновників, яку б партію вони не представляли.
Тож повідомляємо – маємо наочний доказ, що слова про чесні наміри і власне наміри – це різні речі.
У липні новим улюбленцем залізничників стало ТОВ «Форест» з Коломиї, яке за два тижні встигло наколядувати понад 9 млн грн. Фірму заснували Дмитро Перцович та Іванна Вислинська.
За даними «Наших Грошей», Вислинська була дружиною Бориса Остапюка. І це може пояснити той факт, що на тендерах за її участю «Укрзалізничпостач» Лозінського відхиляє дешевші заявки, знаходячи проблеми з їх оформленням.
Звісно, вже цей нюанс мав би призвести до скандалу. Однак ми не даремно цитували Остапюка на предмет закупівельної політики (зменшення рівня цін, моніторинг вартості). Тож заявляємо: у порівнянні з часами Януковича та його поплічників стиль управління в «Укрзалізниці» не змінено взагалі. У дружньої фірми залізниця купує вдвадорога.
Розглянемо це на прикладі тендеру на закупівлю деревини, який «Форест» виграв через відхилення двох дешевших заявок та у «жорстокій» конкуренції з фірмою «Лексен», заснованою колишнім (хоча може й нинішнім, хто зна) працівником «Укрзалічничпостачу» Русланом Карловим.
Отже залізниця придбала у дружини директора залізниці деревину різних пород по 1062-2358 грн/м3 (докладніше про ціни тут). У відкритих джерелах повно посилань на значно дешевші продажі. Але про всяк випадок ми передзвонили на держпідприємство «Остерське лісове господарство». Виявилось, що таку саму деревину тут реалізовують по 520-1300 грн/м3, тобто у двічі дешевше від ціни «Форесту».
При наявності бажання залізниця лише на цій закупівлі могла зекономити приблизно 2 мільйони. А за ці гроші придбати пару квартир у Києві, чи штук десять у райцентрах для своїх співробітників.
Звісно, відповідальні особи «Укрзалізничпостачу» зараз спробують найти виправдання такій ціні. Тому відразу зазначимо, що у конкурсній документації не було ясного вказання на термін відтермінування платежу за поставлену продукцію. У відповідному місці стоїть прочерк.
І наостанок додамо ще один штрих. На цьому тендері «Укрзалізничпостач» приймав банківські гарантії від учасників торгів на рахунку «Всеукраїнському банку розвитку» Олександра Януковича. То що змінилось на залізниці окрім прізвищ бенефіціарів?
Після опублікування цієї інформації до «Наших Грошей» надійшов лист від прес-служби «Укрзалізниці». У ньому повідомляється, що «Борис Остапюк офіційно розлучений з Іванною Вислинською вже більше десяти років і разом не проживають. Розлучення підтверджено офіційними документами».
Юрій Ніколов, Ірина Салій, «Наші Гроші»
уз(додано повідомлення прес-служби «Укрзалізниці»)
Екс-дружина гендиректора «Укрзалізниці» заробила мільйони на «Укрзалізниці», продавши їй деревину удвічі дорожче від ринкових цін.
Для того, щоб посилити розуміння цинізму ситуації, спершу нагадаємо контекст.
Уже через три дні після втечі Віктора Януковича у лютому до головного офісу «Укрзалізниці» прийшли Борис Остапюк та його послідовник Олександр Лозінський. Перший приміряв на себе крісло гендиректора залізниці, другий – керівника «Укрзалізничпостачу». Обоє – «постраждали від попередньої влади». Остапюка двічі знімали з високих посад у системі «Укрзалізниці» зі звинуваченнями у лобізмі бютівських партнерів УЗ. Лозінський знаходився під слідством щодо тендерів, свої звинувачення прокуратура зняла цієї весни.
Отримати офіційне призначення від Кабміну Остапюку вдалось лише у квітні. При його представленні міністр інфраструктури Максим Бурбак (давній товариш прем’єр-міністра Арсенія Яценюка) заявив: «Думаю, Борис Остапюк і колектив залізничників будуть разом реформувати галузь. Буде докорінно змінено стиль управління в Укрзалізниці». У відповідь Остапюк зазначив: «Зроблю все, щоб українська залізниця працювала стабільно, із якісними фінансово-економічними показниками».
Борис Остапюк. До нових звершень
Згодом Остапюк зробив ще кілька заяв про майбутню закупівельну політику «УЗ». Наприклад, обіцяв, що «Укрзалізниця» здійснюватиме жорсткий контроль за рівнем закупівельних цін, моніторинг вартості продукції проводитиме спеціально створена інспекція по контролю за цінами.
А у червні (за кілька днів по офіційному призначенню Лозінського керівником «Укрзалізничпостачу») нова мітла почала чистити авгієві конюшні: «Борис Остапюк доручив начальникам Одеської та Донецької залізниць призупинити виконання договорів із закупівлі запасних частин, а також розглянути питання щодо припинення договірних відносин із постачальниками даної продукції. У цілому з метою оптимізації витрат в Укрзалізниці прийнято рішення щодо активної співпраці з виробниками, постачальниками продукції в частині зменшення рівня цін на закупівлю матеріально-технічних ресурсів, робіт та послуг, у тому числі за укладеними договорами».
Тобто наміри шикарні. Красиво озвучені, добре розпіарені співчуваючими виданнями.
Однак «Наші Гроші» на відміну від багатьох медійників читають не прес-релізи про наміри, а «Вісник держзакупівель». І саме з нього ми отримуємо інформацію про справжні діла говірких чиновників, яку б партію вони не представляли.
Тож повідомляємо – маємо наочний доказ, що слова про чесні наміри і власне наміри – це різні речі.
У липні новим улюбленцем залізничників стало ТОВ «Форест» з Коломиї, яке за два тижні встигло наколядувати понад 9 млн грн. Фірму заснували Дмитро Перцович та Іванна Вислинська.
За даними «Наших Грошей», Вислинська була дружиною Бориса Остапюка. І це може пояснити той факт, що на тендерах за її участю «Укрзалізничпостач» Лозінського відхиляє дешевші заявки, знаходячи проблеми з їх оформленням.
Звісно, вже цей нюанс мав би призвести до скандалу. Однак ми не даремно цитували Остапюка на предмет закупівельної політики (зменшення рівня цін, моніторинг вартості). Тож заявляємо: у порівнянні з часами Януковича та його поплічників стиль управління в «Укрзалізниці» не змінено взагалі. У дружньої фірми залізниця купує вдвадорога.
Розглянемо це на прикладі тендеру на закупівлю деревини, який «Форест» виграв через відхилення двох дешевших заявок та у «жорстокій» конкуренції з фірмою «Лексен», заснованою колишнім (хоча може й нинішнім, хто зна) працівником «Укрзалічничпостачу» Русланом Карловим.
Отже залізниця придбала у дружини директора залізниці деревину різних пород по 1062-2358 грн/м3 (докладніше про ціни тут). У відкритих джерелах повно посилань на значно дешевші продажі. Але про всяк випадок ми передзвонили на держпідприємство «Остерське лісове господарство». Виявилось, що таку саму деревину тут реалізовують по 520-1300 грн/м3, тобто у двічі дешевше від ціни «Форесту».
При наявності бажання залізниця лише на цій закупівлі могла зекономити приблизно 2 мільйони. А за ці гроші придбати пару квартир у Києві, чи штук десять у райцентрах для своїх співробітників.
Звісно, відповідальні особи «Укрзалізничпостачу» зараз спробують найти виправдання такій ціні. Тому відразу зазначимо, що у конкурсній документації не було ясного вказання на термін відтермінування платежу за поставлену продукцію. У відповідному місці стоїть прочерк.
І наостанок додамо ще один штрих. На цьому тендері «Укрзалізничпостач» приймав банківські гарантії від учасників торгів на рахунку «Всеукраїнському банку розвитку» Олександра Януковича. То що змінилось на залізниці окрім прізвищ бенефіціарів?
Після опублікування цієї інформації до «Наших Грошей» надійшов лист від прес-служби «Укрзалізниці». У ньому повідомляється, що «Борис Остапюк офіційно розлучений з Іванною Вислинською вже більше десяти років і разом не проживають. Розлучення підтверджено офіційними документами».
Юрій Ніколов, Ірина Салій, «Наші Гроші»
Комментариев нет:
Отправить комментарий